
Coty Inc. ogłosiło emisję obligacji o łącznej wartości 900 mln dolarów, oprocentowanych na poziomie 5,6 proc. i zapadających w 2031 roku. To kolejny krok w strategii amerykańskiego koncernu kosmetycznego, który dąży do poprawy struktury kapitałowej i ograniczenia presji krótkoterminowego refinansowania.
Strategia długoterminowego finansowania
Oferta obligacji ma zakończyć się około 15 października 2025 roku, po spełnieniu wszystkich wymogów formalnych. Nowe papiery dłużne zostaną wyemitowane wspólnie przez Coty oraz jej spółki zależne – HFC Prestige Products, Inc. i HFC Prestige International U.S. LLC. Obligacje będą miały status niezabezpieczonych zobowiązań senioralnych, z możliwością ich zabezpieczenia w przypadku obniżenia ratingu inwestycyjnego. Wówczas zyskają pierwszeństwo zabezpieczenia na aktywach stanowiących podstawę istniejących linii kredytowych.
Cele emisji i struktura oferty
Środki pozyskane z emisji mają posłużyć do wykupu obligacji zapadających w 2026 roku – zarówno 5-procentowych zabezpieczonych, jak i częściowo 3,875-procentowych. Transakcja obejmie spłatę po wartości nominalnej powiększonej o naliczone odsetki. Działanie to pozwoli Coty na wydłużenie okresów zapadalności zadłużenia i dalsze porządkowanie bilansu, co wpisuje się w strategię spółki polegającą na stabilizacji finansowej w trudnym otoczeniu makroekonomicznym.
Nowe papiery wartościowe oferowane są w trybie prywatnym – wyłącznie kwalifikowanym inwestorom instytucjonalnym w Stanach Zjednoczonych (na podstawie Rule 144A) oraz inwestorom zagranicznym zgodnie z Regulation S. Emisja nie zostanie zarejestrowana w ramach amerykańskiej ustawy o papierach wartościowych (U.S. Securities Act), co podkreśla jej charakter profesjonalny i ograniczony do inwestorów instytucjonalnych.
Decyzja Coty to przykład, jak duże koncerny wykorzystują rynek obligacji nie tylko do pozyskania kapitału, ale też do zarządzania czasem i kosztem długu – walutą równie cenną jak same pieniądze.