
Monnari Trade otrzymało zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na potencjalne przejęcie spółki PBH S.A., właściciela marek Quiosque, Laurella i Akardo. Decyzja UOKiK otwiera przed łódzką grupą możliwość rozszerzenia swojego portfolio o trzy rozpoznawalne brandy z różnych segmentów rynku mody.
Zgoda UOKiK i pierwszy krok do fuzji
UOKiK wydał pozytywną decyzję w sprawie przejęcia przez spółkę MS Frocks, w 100 proc. zależną od Monnari Trade, kontroli nad firmą PBH S.A. Obecnie Monnari prowadzi proces szczegółowej weryfikacji sytuacji prawnej i finansowej PBH, który ma przesądzić o ostatecznych warunkach ewentualnej transakcji. To jeden z kluczowych kroków w realizacji strategii rozwoju Grupy, zakładającej budowę silnego holdingu modowego.
PBH to właściciel marek dobrze znanych klientkom polskiego rynku. Quiosque od lat kieruje ofertę do kobiet ceniących klasyczną elegancję, Laurella zdobyła popularność wśród młodszych klientek w segmencie social commerce, a Akardo to polska marka obuwnicza opierająca się na krajowej produkcji. Połączenie tych brandów z zasobami Monnari może wzmocnić pozycję grupy na rynku detalicznym i w sprzedaży internetowej.
Ambitna strategia rozwoju i dywersyfikacja działalności
Jak podkreśla prezes Monnari Trade, Mirosław Misztal, spółka konsekwentnie realizuje strategię ekspansji:
– Mamy ambicje budowy grupy odzieżowej, dlatego będziemy kontynuować powiększanie portfolio marek, pod którymi oferujemy wysokiej jakości towary z segmentu mody – zapowiada.
Firma stawia na rozwój wielokanałowej sprzedaży, ze szczególnym naciskiem na e-commerce. Jednocześnie Monnari kontynuuje działalność w segmencie nieruchomości poprzez spółki celowe, uznając te inwestycje za stabilne i dochodowe źródło finansowania innych projektów.
Na poziomie finansowym Grupa Kapitałowa celuje w osiągnięcie dwucyfrowej rentowności netto, co – przy poszerzonym portfelu marek – może okazać się celem jak najbardziej realnym. A jeśli transakcja z PBH dojdzie do skutku, Monnari stanie się jednym z najpoważniejszych graczy w polskiej modzie, łącząc klasykę, nowoczesność i lokalne rzemiosło pod jednym szyldem.