TOP 10 października 2025 – Rossmann świętuje, Hebe rozwija skrzydła, a Pepco ma problemy

Październik 2025 przyniósł intensywny miesiąc dla branży beauty i retail. Na czołówkach znalazły się największe sieci drogeryjne – Rossmann, Hebe, DM Drogerie Markt i Natura – które rywalizują o uwagę klientów i dominację na rynku. W tle wydarzeń pojawiły się zmiany personalne, upadłości i nowe inicjatywy, które mogą wpłynąć na cały sektor.

Rossmann świętuje jubileusz i stawia na emocje

Rossmann otworzył w Polsce drogerię numer 2000, umacniając pozycję lidera na rynku. Jubileuszowy sklep w Łodzi zaprezentował nowy koncept „Moja Drogeria”, który ma stawiać na zmysłowe doświadczenia zakupowe i emocjonalną więź z klientem. Sieć planuje modernizację ponad 400 placówek jeszcze w tym roku. W tym samym czasie marka własna Isana wprowadza linię kosmetyków inspirowanych koreańskim k-beauty, a kampania Lancôme z udziałem Igi Świątek łączy świat sportu z ideą naturalnego piękna.

Hebe, DM i Natura – ekspansja i nowe marki

Hebe wprowadziło do sprzedaży nową polską markę Pure me, współtworzoną przez Małgorzatę Sochę. Aktorka zaangażowała się w opracowanie receptur i promuje ideę świadomej pielęgnacji. Tymczasem DM otworzyło 68. drogerię w Polsce – w Skierniewicach, rozwijając sieć w województwie łódzkim. O konkurencyjnym charakterze rynku przypomniał też Adam Kołodziejczyk, prezes drogerii Natura, podkreślając znaczenie bliskości z klientem i unikalnego asortymentu w budowaniu przewagi.

Zmiany, kryzysy i nowe twarze

Nie wszystkie wiadomości były jednak optymistyczne. Pepco ogłosiło upadłość niemieckiej spółki i zamyka 28 sklepów, tłumacząc decyzję stratami i presją konkurencji ze strony Action i Tedi. Na rynku kosmetycznym natomiast pojawiła się informacja o nowym dyrektorze generalnym Veoli Botanica – Tomaszu Słoniewskim, który objął funkcję we wrześniu. Warto też odnotować głośny wyrok Sądu Najwyższego, który orzekł, że sprzedaż luksusowych produktów Diora poza autoryzowaną siecią – jak w Empiku – nie narusza prawa, o ile produkty trafiły legalnie do obrotu w UE. To był miesiąc, w którym branża beauty udowodniła, że emocje i zmiany idą w parze.